miercuri, 3 martie 2010

Votăm sau nu ?

Zilele trecute proaspătul preşedinte PSD, Victor Ponta, făcea o declaraţie, care după părerea mea ar aduce serioase atingeri principiilor democratice si mai ales drepturilor omului: "Vreau să deschidem subiectul şi din puctul meu de vedere, eu susţin votul obligatoriu. Cu o amendă pe care o plăteşte cel care nu consideră important pentru ţara lui să se deranjeze duminică să vină o jumătate de oră să vină până la secţia de vot". Victor Ponta pentru Realitatea TV.

Motivaţia demersului: scăderea absenteismului la urne si creşterea spiritului civic al cetăţeanului, precum si implementarea votului obligatoriu in ţări ca Grecia si Belgia. Absenteismul la urne nu este specific romănesc, este un fenomen cu care Europa Occidentală se confruntă de ani de zile şi totuşi acele ţări cu o tradiţie democratică solidă nu au transformat drepturile civile in obligaţii.
Domnule Ponta, poate calitatea îndoielnică a persoanelor propuse este un argumentul pentru care cetaţeanul preferă să meargă oriunde numai la vot nu. Poate traseismul si politica spatelui plecat este cauza pentru care această clasă politică nu atrage electoratul. Poate promisiunile deşănţate si irealizabile sunt cauza. Să incercăm aşadar să atragem electoratul prin persoane si proiecte de valoare.

Dacă eu nu mă simt reprezentat de nici unul dintre canditaţii propusi, de ce să fiu obligat să votez totusi? Vreau să am dreptul sa aleg, nu constrangerea să aleg.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu